Și cum reușim să le oferim copiilor cea mai bună soluție pentru siguranță și confort în timpul călătoriilor cu mașina
Călătoriile au atât un scop funcțional, cât și unul de împlinire a stilului de viață, în funcție de preferințele fiecăruia. Atunci când vine vorba de noii membri ai familiei, călătoritul poate deveni, deopotrivă, un drum de nevoie până la medic sau până la cumpărături sau continuarea vacanțelor cu care eram obișnuiți, oportunitatea de a-i arăta întreaga lume celui mic și menținerea stilului de viață pe care ni-l doream.
Călătoriile în familie, de la drumuri scurte la destinații lungi
Majoritatea părinților hotărăște dinainte de venirea copiilor ce tip de părinte va fi. Unii spun că se vor mai liniști și nu vor mai călători atât de mult sau vor renunța la vacanțele exotice de lângă ocean și vor explora mai mult propria țară. Alții spun că totul va fi atât de greu, încât vacanțele sunt ultimul lucru în mintea lor și vor să vadă mai întâi că totul este bine; călătoritul mai poate aștepta. Alții observă că prietenii lor își iau mai puține vacanțe de când au copii și își propun ca ei să nu facă niciodată acest lucru. Spun că vor fi părinți cool, care vor merge peste tot cu copiii, inclusiv la schi, în afara țării, prin toată Europa și în toate cafenelele preferate.
Călătoriile sunt, probabil, cel mai frumos mod în care descoperim lumea și se regăsesc în topul pasiunilor și dorințelor tuturor oamenilor. Cu toate astea, ele sunt extrem de diferite, căci fiecare călătorie arată altfel în funcție de tipicul familie: unii fug de locurile turistice și caută experiențe autentice în mici sate din Italia, alții abia așteaptă să replice fotografiile de la turnul din Pisa, de la castelul din Valea Zânelor sau din biblioteca de la Cincșor, alții merg pe munți și își doresc să îi însoțească și copiii lor pe aceste trasee, alții își iau vacanțe culinare, pentru a merge la restaurante renumite.
Călătorim pentru a crește, pentru a ne bucura și pentru a descoperi, iar toate acestea sunt nevoi superioare, care presupun că avem deja îndeplinite funcțiile de siguranță și nevoile primare: că am reușit să ne creăm un ecosistem de încredere, care ne permite să zburăm și să revenim la cuib. Nimeni nu asociază călătoriile cu probleme sau cu lucruri rele care se pot întâmpla pe durata lor: nici pe cele scurte de câteva ore, nici pe cele care durează săptămâni.
Călătoriile cu copii și scaunele destinate acestora
Scaunele pentru copii au revoluționat călătoriile și siguranța în rândul familiilor. Au venit cu mai puține temeri și gânduri anxioase și mai multă liniște și senzația că facem lucrurile bine. Ne-au ajutat să simțim că avem temele făcute și că le oferim copiilor ce e mai bun. Au venit și cu lucruri contraintuitive și cu mici războaie ținute pe Internet, între părinți convinși că spun și apără drepturile copiilor lor.
Faptul că scaunele erau rear facing (poziționate cu spatele) părea nefiresc, iar adulții încercau să empatizeze, spunând că lor nu le-ar plăcea, că li s-ar face rău sau că nu ar vedea drumul în mod natural. Alți părinți spuneau că acestea sunt constructe cu care noi ne-am obișnuit, dar pe care copiii nu le au; că siguranța acestora este cea mai importantă, iar ei se vor obișnui, căci sunt mici, adaptabili și uneori chiar mai deștepți decât noi. Alții acceptau scaunele rear facing, dar „până la o vârstă”, bazându-se că vor avea curând scaune în direcția sensului de mers, pentru a ajunge în sfârșit la ceea ce percepeau ei drept normalitate.
Ce au în comun toți părinții de mai sus este că le doresc binele copiilor lor și încearcă să empatizeze cum pot mai bine cu nevoile acestora. Iar un lucru comun pe care cu toții îl menționează este că cei mici nu stau confortabil în scaune, că nu au suficient loc la picioare și că acesta este un lucru extrem de neplăcut, căci de aceea ne deranjează mașinile strâmte fără spațiu, oamenii care ne iau spațiul în metrou și ni se oferă opțiunea să plătim mai mult în avion pentru extra leg room.
Noul Axkid ONE: o experiență sigură pentru orice copil
Conceptul de extra leg room a fost transpus în noul Axkid ONE, pentru a susține copiii să călătorească în stil business class și să poată continua poziția rear facing, care este și cea mai sigură.
Axkid ONE a obținut în cadrul ADAC scorul maxim la siguranță la categoria sa și poate fi utilizat de copiii cu vârsta de la 6 luni până la aproximativ 7 ani. Părinții lasă în general feedback-ul că „scaunul rear facing a fost ok cât era mic și am înțeles că așa trebuie să meargă, însă acum a crescut, îi atârnă picioarele în afara scaunului și nu are cum să mai stea confortabil”.
Aceasta este exact soluția pe care o rezolvă noul Axkid ONE. Este ajustabil pe toate tipurile de autoturisme, ocupă foarte puțin spațiu pentru un scaun de mașină și are un mod inteligent de a oferi mai mult spațiu pentru picioare, datorită șinei pe care glisează și a funcției inovatoare de ajustare a înclinării scaunului.
Odată ce nevoile copiilor sunt îndeplinite, adulții își amintesc și de confortul lor. O altă nemulțumire la scaunele RF este că șoferul și copilotul rămân cu foarte puțin loc în față, însă această problemă este rezolvată aici, deoarece echipa suedeză a inovat și a găsit soluția pentru a crea cel mai compact scaun potrivit pentru rear facing extins până la 7 ani.
Până la ce vârstă poți folosi Axkid ONE
O altă convingere eronată în rândul părinților este că RF este potrivit doar pentru copii în primii lor ani de viață. Adevărul este că și la 7 ani copiii pot sta confortabil în scaune rear facing, iar orice drum este mult mai sigur pentru ei în acest fel. Axkid ONE la asigură poziția perfectă pentru somn și sigură pentru călătorii.
Copiii care protestează față de poziția cu spatele la sensul de mers nu caută neapărat să se alinieze sensului de mers, cel mai probabil, aceștia percep un disconfort, iar plânsul este singura modalitate prin care pot exprima acest lucru. Motivele pot fi multiple: le poate fi somn, foame, sete, au nevoie să se miște, au sărit peste ora de somn, sunt supra solicitați sau le este greu să se liniștească.
În unele scaune copiii pot percepe un anumit disconfort chiar și la 3-4 ani, dar în Axkid ONE nu doar că este prelungită perioada în care copiii pot călători în siguranță RF, dar este perfect și pentru copiii cu limită de greutate de 23 kg, respectiv 125-130 cm înălțime, deci pentru vârste mult mai înaintate, până la aproximativ 7 ani.
Renunțarea la poziția rear facing înainte de vârsta de 4 ani îi plasează pe copii în zona de risc atunci când suntem la drum. Ideal, ei vor continua cu scaunul rear facing până la vârsta de 7 ani, respectiv până ating limita de greutate de 23 kg. Ulterior, pot trece la un scaun înălțător, având protecție pentru spate, cap și gât, fiind securizati cu centura mașinii.
Ce spun copiii despre Axkid ONE
Generația părinților de acum nu a călătorit în scaune de mașină atunci când erau copii. Acest lucru poate duce la scepticism („noi cum am trăit?”), la nostalgie („nu erau lucrurile mai simple înainte?”), sau la propriile prejudecăți („cum să mergi cu spatele la drum, eu nu merg așa nici în tren”).
Ironia este că aceste gânduri nu sunt împărtășite de copii. Problemele anticipate de adulți nu sunt și cele ale copiilor, însă adulților le este greu să își imagineze că ei înșiși ar putea călători în acest mod. Aceștia presupun că ar fi incomod și că odată ce un copil va realiza că acesta nu este sensul firesc de mers, acesta va cere să renunțe la RF.
În realitate, copiii și adulți percep foarte diferit experiențele. Copiii își doresc confort, nu o orientare specifică la drum. Atunci când sunt mici, nu realizează că merg invers față de părinți, iar atunci când pot să își dea seama de acest lucru sunt deja destul de mari pentru a li se explica un concept precum siguranța. De cele mai multe ori, copiii care au crescut într-un scaun rear-facing nu se vor hotărî într-o bună zi că nu își mai doresc acest lucru, dar chiar și în această paradigmă, decizia rămâne a părintelui, care face ce este cel mai bine pentru copil.
Alte lucruri care ne plac la AxKid ONE
Este testat suplimentar prin Plus Test (Testul suedez de siguranță) – cel mai dur și riguros test de impact la care pot fi supuse scaunele auto rear-facing.
Axkid ONE este primul scaun cu ISOFIX aprobat iSize, până la 125 cm și 23 kg. Acesta garantează că un copil nu va avea răni incompatibile cu viața asupra gâtului său, în cazul în care ar fi expus unui impact sever într-o eventuală coliziune. De altfel, pentru categoria 0-25 kg, Axkid dezvoltă doar scaune rear facing, deoarece acestea sunt mult mai sigure. În textele anterioare am vorbit despre cum un copil nu este o versiune în miniatură a unui adult, ci are nevoi diferite. Un scaun montat cu fața la sensul de mers ar expune un copil la o presiune inacceptabilă într-un accident, ducând la urmări grave.
Toate materialele din care este dezvoltat Axkid ONE asigură maximul de siguranță și confort pentru toți copiii, scaunul însuși fiind fabricat dintr-un material care absoarbe șocurile, cu greutate redusă.
Este foarte confortabil
Dorința părinților și a copiilor de a avea un scaun confortabil a fost îndeplinită prin Axkid ONE, care a urmărit o mulțime de funcționalități:
- Este un scaun confecționat dintr-un material mai moale și mai confortabil decât cele obișnuite
- Căptușeala tetierei conține spumă cu memorie, precum cea utilizată în cele mai confortabile saltele
- Poziția de înclinare are multiple opțiuni de ajustare
- Are o funcție de glisare pe șină, care face mult mai ușoară așezarea copilului în scaun
- Tetiera are 12 poziții diferite, fiind foarte flexibilă și conținând un indicator la nivelul ochilor, iar astfel copilul poate fi așezat în poziția perfectă în scaun
- Întregul scaun poate fi ajustat pentru mărimea fiecărui copil în parte
- Copiii mai mari se pot urca și coborî singuri din scaun
- Spațiul suplimentar de la picioare este dat și de bara anti rotație cu autotensionare și se poate ajusta în mers
- Unghiul de înclinare este ușor ajustabil, la fel și distanța de la picioare
- Copiii mai mari își pot regla singuri înclinarea, fără să le afecteze în nici un fel siguranța.
Ocupă puțin spațiu
AXkid ONE se instalează rapid, în doar 6 pași și 30 de secunde. Alte opinii spun că și 15 secunde sunt suficiente, ceea ce deja îl face preferatul părinților, respectiv al copiilor nerăbdători.
Este cel mai puțin adânc scaun la ora actuală, ocupând între 62 și 93 cm în mașină, în funcție de greutatea copilului. Un copil poate avea un spațiu aproape nelimitat la picioare, iar pasagerul din fața scaunului poate, în sfârșit, să călătorească comod.
0 Comentarii